Grootste Angel-Netwerk in Nederland breidt financieringsnetwerk uit via bouw crowdfundingplaform

Investormatch start crowdfunding campagne om eigen leningsplatform te ontwikkelen

17 JUNI 2014, ROTTERDAM/ AMSTERDAM
17 juni 2014, Rotterdam/ Amsterdam – Investormatch, dat met 540 aangesloten en gescreende Angels (‘informele investeerders’) het grootste Angel-netwerk in Nederland heeft, is officieel gestart met een eigen aandelencrowdfundingcampagne op Symbid, het eerste beursgenoteerde crowdfundingplatform in de wereld. Het totaal investeerbaar vermogen vanuit Investormatch voor hun eigen bedrijven, bedraagt zo’n EUR 3 miljard. Investormatch wilt via de campagne EUR 200.000 ophalen om een leningsplatform te bouwen voor investeerders tot EUR 50.000. De crowd-investors krijgen 5% van Investormatch BV in handen waarbij al na een jaar naar verwachting 8% dividend zal worden uitgekeerd.

Grootste Angelnetwerk in Nederland is innovator

Zowel vanuit de gevestigde als de alternatieve financieringsindustrie is er steeds meer interesse in koppelingen zoals die van ABN Amro's Seeds. Deze koppeling wordt door Investormatch concreet gemaakt door het kapitaal voor het eigen leningsplatform, op te halen via crowdfundingsplatform Symbid.

Peter van Meersbergen, managing partner bij Investormatch verteld: “In ons netwerk zitten veel grote investeerders met tickets vanaf EUR 50.000, maar we merken dat kleinere retail investeerders een opkomende doelgroep zijn die we nog niet kunnen bedienen. Investormatch groeit al jaren in ledenaantal en omzet, en we willen deze groei nu versnellen door ook de kleinere investeerders te bedienen met een professioneel platform”.

Van Meersbergen ziet de innovatieve stap als een logische maar kansrijke manoeuvre in een veranderende markt. “nvestormatch staat volledig achter crowdfunding. We zien het als een andere financieringsmethode die voor zowel de ondernemers die we spreken als de Angels, een mooie kanIs is om in een eerder stadium toegevoegde waarde te leveren in de capital raise”. Investormatch richt zicht op de leningenmarkt, omdat dit voor investeerders tot EUR 50.000 het meest interessante product is, geeft Van Meersbergen aan.

Ook Korstiaan Zandvliet, CEO van Symbid, is enthousiast over de campagne: “Het is een teken van volwassenwording van de crowdfundingindustrie. De samenwerking tussen de alternatieve financieringsindustrie en de traditionele industrie was onvermijdelijk, en Symbid is trots dat we het grootste Angelnetwerk van Nederland mogen ondersteunen bij hun digitale capital raise”.

Investormatch bestaat sinds 1996 en is een schuldenvrij bedrijf dat winstgevend is. Behalve de aangesloten fondsen die samen een investeerbaar vermogen hebben van EUR 3 miljard, zijn de 540 Angels samen goed voor EUR 100 miljoen investeerbaar vermogen. De community rondom Investormatch, met nieuwsbrieven naar 8.000 mensen en 10.000 maandelijkse bezoekers, is dan ook bijzonder sterk. “We geven ons eigen netwerk de kans om te investeren in een bedrijf dat zij al jaren steunen”, zegt Van Meersbergen. “Wij willen dat onze eigen community optimaal kan profiteren van deze innovatieve zet.”

Investormatch is een joint venture tussen NEBIB (1996) en The Maxwell Group (2004). De nieuwe leningstak zou in het eerste jaar zo'n 1.000 nieuwe leden moeten opleveren. De campagne is inmiddels actief via aandelencrowdfundingplatform Symbid.

EINDE PERSBERICHT

Over Symbid Corporation

Symbid is een beursgenoteerd online financieringsplatform dat particuliere investeerders, MKB-ondernemers en start-ups bij elkaar brengt. Ondernemingen kunnen online hun onderneming en bedrijfsplan pitchen voor investeerders, en investeerders krijgen de kans om te investeren in rendabele en grensverleggende ideeën. Symbid brengt hiermee alle partijen voor een succesvolle financiering bij elkaar op één platform. Symbid wordt wereldwijd gezien als voorloper in online financiering. Meer informatie over Symbid kunt u vinden op: www.symbid.com. Symbid staat genoteerd op de US OTC QB als SBID.

Over Investormatch

Investormatch is het grootste investeerdersnetwerk van Nederland en koppelt investeerders aan ondernemers. Het netwerk van Investormatch bestaat uit meer dan 1000+ investeerders, zowel business angels, investeringsfondsen als participatiemaatschappijen. Naast het matchen van investeerders aan ondernemers begeleiden wij ondernemers (en investeerders) ook tijdens het investeringsproces, het schrijven van de propositie en het opstellen van een financieel plan. Voor meer informatie kunt u kijken op www.investormatch.nl

Voor meer informatie over Investormatch kunt u opnemen met:

Peter van Meersbergen via vanmeersbergen@investormatch.nl, of 06- 3819 5495

Voor meer informatie over Symbid kunt u opnemen met:

Mark Beers via mark.beers@sharpefinancial.com, of 06- 3723 1292

"Investormatch staat volledig achter crowdfunding. We zien het als een andere financieringsmethode die voor zowel de ondernemers die we spreken als de Angels, een mooie kans is om in een eerder stadium toegevoegde waarde te leveren in de capital raise" Peter van Meersbergen
"De samenwerking tussen de alternatieve financieringsindustrie en de traditionele industrie was onvermijdelijk, en Symbid is trots dat we het grootste Angelnetwerk van Nederland mogen ondersteunen bij hun digitale capital raise" Korstiaan Zandvliet