KijkMijnHuis breekt record crowdfunding met EUR 50K in 5 uur tijd

Crowdfunding-call center leidt tot succes voor digitale verhuishulp

29 APRIL 2014, ROTTERDAM
Rotterdam, 29 april 2014 – Het lukte KijkMijnHuis verhuisservice afgelopen vrijdag om voor het eerst in de Nederlandse geschiedenis van crowdfunding EUR 72.000 op te halen binnen 1 dag. EUR 22.000 werd opgehaald in de vorm van vouchers en exposure sales en de andere EUR 50.000 werd opgehaald door middel van crowdfunding waarbij de investeerders gezamenlijk een aandeel in het bedrijf verwierven. Dit gebeurde in een recordtijd van 5 uur. De crowdfunding gebeurde via Symbid, het enige en grootste (in de VS) beursgenoteerde crowd-investeringsplatform ter wereld dat gevestigd is in Rotterdam. KijkMijnHuis bood de 67 investeerders 2,5% van de aandelen. De gemiddelde inleg bedroeg hiermee EUR 746.

KijkMijnHuis

KijkMijnHuis werd opgericht door Lex Groenewegen (CEO) en Ferdy van Gool. Het idee voor het bedrijf kreeg Groenewegen bij zijn eigen verhuizing omdat hij zich erover verbaasde dat er geen praktische ondersteuning was tijdens de chaotische periode rondom de belangrijkste aankoop van je leven. KijkMijnHuis biedt de gebruiker neutrale adviezen, to-do lijsten, planningen en overige hulp. Maar ook de zaken die een verhuizing leuk maken, het delen van foto's en het 3D inrichten van het toekomstige huis, worden niet overgeslagen.

KijkMijnHuis introduceert nu een nieuwe dienst in aanvulling op hun huidige portfolio, de verhuisservice. Met deze online dienst kunnen consumenten op 1 plek alle adreswijzigingen aan bedrijven doorgeven en krijgen ze terugkoppeling over de status. Ook worden ze, omdat het online systeem relevante suggesties geeft, geholpen bij de selectie zodat ze geen bedrijven vergeten. Bedrijven kunnen op hun beurt sneller en makkelijker verhuisverzoeken verwerken en zo hun klanten op de hoogte houden van de status. Met deze nieuwe verhuisservice kunnen consumenten eenvoudig al hun leveranciers informeren en kunnen bedrijven effectief blijven communiceren met hun verhuizende klanten.

Unieke aanpak, uniek resultaat

De snelheid waarmee de campagne is gefinancierd is geen toeval. Het record van 5 uur werd behaald door het inrichten van een uniek crowdfunding-callcenter, zegt Groenewegen. “Het ophalen van € 50.000 extra kapitaal via Symbid binnen 1 dag was een ambitieus plan. We zijn blij dat we met ons enthousiaste team dit doel hebben bereikt. Het getuigt van vertrouwen vanuit de markt dat zoveel particulieren en bedrijven willen participeren in deze nieuwe verhuisdienst. Zo'n 1.000 mensen volgenden het event via de live-stream, een unieke gebeurtenis in de crowdfundingmarkt. Ik ben supertrots op deze prestatie en ik kan niet wachten om aan de slag te gaan met het verrijken van het platform, wat dankzij deze extra investeringsronde mogelijk is gemaakt.”

Ook Korstiaan Zandvliet, CEO van Symbid Corporatie, is enthousiast over het resultaten. “De visie van Groenewegen ten aanzien van zijn bedrijfsontwikkeling is duidelijk één waar investeerder achter staan. Hij biedt een heldere, praktische oplossing die voor investeerders het vooruitzicht van een mooi verwacht rendement biedt. Het verloop van de campagne en de voorafgaande planning tonen aan dat digitale financieringsaanvragen goed stuurbaar zijn en dat de crowdfundingindustrie niet alleen meer groeit in omvang, maar ook in kwalitatieve aspecten als strategie, verkorting van de duur, enzovoorts. De campagne van Groenewegen is hier een sprekend voorbeeld van.”

Over KijkMijnHuis

KijkMijnHuis is in 2007 ontstaan uit een visie dat consumenten die gaan verhuizen, over het algemeen direct in het diepe worden gegooid. In deze hectische periode waarin veel beslissingen moeten worden genomen, kunnen particulieren best een helpende hand gebruiken. Inmiddels uitgegroeid tot een platform waar 300.000 consumenten hun verhuizing mee hebben geregeld en daar komen naar verwachting jaarlijks 100.000 nieuwe (verhuizende) consumenten bij. Vanuit het makelaars netwerk dat inmiddels ruim 2.200 makelaars in Nederland bestrijkt verblijdt KijkMijnHuis dagelijks nieuwe huiseigenaren en helpt het makelaars door een professioneel aftersales programma te bieden. In april 2014 introduceert KijkMijnHuis de Verhuisservice om het doorgeven van adreswijzigingen voor zowel consumenten als bedrijven nog makkelijker te maken. Kijk voor meer informatie op www.kijkmijnhuis.nl

Over Symbid Corporatie

Symbid is een beursgenoteerd online financieringsplatform dat particuliere investeerders, MKB-ondernemers en start-ups bij elkaar brengt. Ondernemingen kunnen online hun onderneming en bedrijfsplan pitchen voor investeerders, en investeerders krijgen de kans om te investeren in rendabele en grensverleggende ideeën. Symbid brengt hiermee alle partijen voor een succesvolle financiering bij elkaar op één platform. Symbid wordt wereldwijd gezien als voorloper in online financiering. Meer informatie over Symbid kunt u vinden op:www.symbid.com. Symbid staat genoteerd op de US OTC Markets alsSBID.

Voor meer informatie over KijkMijnHuis kunt u contact opnemen met Lex Groenewegen:

lex.groenewegen@kijkmijnhuis.nl of 06- 1303 7459

Voor meer informatie over Symbid kunt u contact opnemen met Mark Beers:

mark.beers@sharpefinancial.com of 06- 3732 1292

"Zo'n 1.000 mensen volgenden het event via de live-stream, een unieke gebeurtenis in de crowdfundingmarkt. Ik ben supertrots op deze prestatie en ik kan niet wachten om aan de slag te gaan met het verrijken van het platform." Lex Groenewegen
"De visie van Groenewegen ten aanzien van zijn bedrijfsontwikkeling is duidelijk één waar investeerder achter staan. Hij biedt een heldere, praktische oplossing die voor investeerders het vooruitzicht van een mooi verwacht rendement biedt." Korstiaan Zandvliet