VERA eerste organisatie gericht op crowdfunding voor vrouwelijke ondernemers

Partnership tussen VERA Community en Symbid moet leiden tot meer financiering voor vrouwelijke ondernemers.

04 FEBRUARI 2014, AMSTERDAM/ ROTTERDAM
4 februari, Amsterdam/Rotterdam - VERA Community is de eerste Nederlandse organisatie gericht op vrouwelijke ondernemers die hen toegang biedt tot het aantrekken van eigen vermogen. VERA Community is hiervoor een partnership aangegaan met Symbid, het grootste Nederlandse aandelen- crowdfundingplatform. VERA Community lanceert 8 maart aanstaande een eigen website waar vrouwelijke ondernemers een crowdfunding campagne kunnen starten. Symbid neemt de financiële en juridische afwikkeling van deze campagnes voor haar rekening.

Toegang tot financiering voor vrouwen

Nederland telt volgens de Rijksoverheid ongeveer 350.000 vrouwelijke ondernemers en dit aantal neemt alleen maar toe. De afgelopen jaren zijn er veel netwerken voor vrouwelijke ondernemers opgericht. Het unieke van de door Nicolette Loonen opgerichte VERA Community is echter dat het zich expliciet richt op financiering voor bedrijven geleid door vrouwen. Met, in dit geval eigen vermogen, kunnen vrouwelijke ondernemers een crowdfunding campagne plaatsen en online kapitaal werven. Tevens gaat VERA Community evenementen organiseren waar vrouwelijke ondernemers in contact worden gebracht met potentiële investeerders. VERA Community richt zich daarbij specifiek op vrouwelijke ondernemers in Nederland die een positieve impact en maatschappelijke waarde willen creëren.

“VERA Community heeft als doel om vrouwelijk ondernemerschap in al haar facetten te stimuleren.”, zegt Loonen. “De samenwerking met Symbid maakt dit nu daadwerkelijk mogelijk. Naast ondersteuning en advies in de diverse fasen van het bedrijf, kunnen wij vrouwelijke ondernemers ook in contact brengen met betrokken investeerders. Er zijn veel vrouwen die met hun bedrijf maatschappelijke waarde willen creëren. wij bieden hen nu de mogelijkheid hier de juiste financiering voor te vinden. Bovendien merken we dat investeerders willen weten waar hun geld naar toe gaat en op zoek zijn naar bedrijven die niet alleen commercieel aantrekkelijk zijn maar ook maatschappelijk verantwoord ondernemen. Crowdfunding is daarom zowel voor de vrouwelijke ondernemer, als voor de investeerder erg interessant.”

Start: Internationale Vrouwendag

VERA Community start 8 maart officieel; op Internationale Vrouwendag. Dan gaat ook de Symbid Groep van VERA Community open voor investeerders waar verschillende pitches van vrouwelijke ondernemers in zullen staan. Op het lanceringsevent, dat samen met WomenInvest bij De Baak in Driebergen zal worden gehouden, op 8 maart zullen er verschillende sprekers zijn die in samenwerking met VERA hun visie en ervaringen omtrent vrouwelijk ondernemerschap en toegang tot financiering delen. Zij hoeven echter niet tot 8 maart te wachten. “We zijn nu al bereikbaar voor vrouwelijke ondernemers die op zoek zijn naar advies of financiering zodat we VERA Community kunnen uitbouwen tot het fantastische en sterke netwerk dat we voor ogen hebben.”, zegt Loonen.

Korstiaan Zandvliet, CEO van Symbid, zegt erg opgetogen te zijn over de samenwerking tussen VERA Community en Symbid: “Vrouwelijk ondernemerschap blijft ondanks de omvang vaak nog onderbelicht. Dankzij VERA is het nu voor Symbid mogelijk om ook op dit vlak ondernemerschap te stimuleren. Bovendien kunnen we investeerders in contact brengen met ondernemers en pitches die een duidelijke maatschappelijke meerwaarde hebben en een mogelijk aantrekkelijk rendement. Tot slot weet de investeerder dat het gaat om ondernemers die worden begeleid en gecoached door VERA Community; een duidelijke kwaliteitsstempel.”.

VERA Community heeft inmiddels een offline ontwikkeltraject van een half jaar afgerond en zal 8 maart starten. Zowel voor als na die tijd kunnen vrouwelijke ondernemers zich melden via , of op de hoogte blijven via Twitter, Facebook, LinkedIn of de website.

Over VERA Community

VERA Community is dé plek waar vrouwelijke ondernemers kapitaal kunnen ophalen voor de start van een nieuw bedrijf of voor de groei van een bestaand bedrijf. Daarnaast biedt VERA Community een netwerk van investeerders, coaches en experts die jou als ondernemer verder kunnen helpen om jouw ambitie te realiseren. Meer informatie over VERA Community kunt u vinden op: www.veracommunity.nl

Over Symbid Corporation

Symbid is een beursgenoteerd online financieringsplatform dat particuliere investeerders, MKB-ondernemers en start-ups bij elkaar brengt. Ondernemingen kunnen online hun onderneming en bedrijfsplan pitchen voor investeerders, en investeerders krijgen de kans om te investeren in rendabele en grensverleggende ideeën. Symbid brengt hiermee alle partijen voor een succesvolle financiering bij elkaar op één platform. Symbid wordt wereldwijd gezien als voorloper in online financiering. Meer informatie over Symbid kunt u vinden op: www.symbid.com. Symbid staat genoteerd op de US OTC Markets als SBID.

Voor meer informatie over VERA Community kunt u contact opnemen met:

Nicolette Loonen (Founder) op 06- 532 885 06 of nicolette.loonen@veracommunity.nl

Voor meer informatie over Symbid kunt u contact opnemen met:

Mark Beers op 06- 37 231 292 of mark.beers@sharpefinancial.com

"Er zijn veel vrouwen die met hun bedrijf maatschappelijke waarde willen creëren. wij bieden hen nu de mogelijkheid hier de juiste financiering voor te vinden" Nicolette Loonen
"De investeerder weet dat het gaat om ondernemers die worden begeleid en gecoacht door VERA Community; een duidelijke kwaliteitsstempel." Korstiaan Zandvliet