Autodidactische softwaretester BStriker haalt na 5 dagen publieke campagne EUR 150K op

Gemiddeld EUR 22.500 per dag tijdens publieke campagne van het internationale BStriker

16 JANUARI 2014, ROTTERDAM
16 januari, Rotterdam – BStriker, een software-testpakket dat werkt als het menselijk brein, haalde tijdens haar openbare campagne op Symbid, het grootste aandelen-crowdfundingplatform in Nederland, EUR 150.000 op bij 99 investeerders. De gehele campagne duurde 10 dagen, waarvan tijdens de laatste 5 dagen in publieke modus 75% van het benodigde bedrag werd geïnvesteerd. Onder leiding van Sergio Cusmai (CEO) en John Berkeljon (CFO), oprichters van Bstriker, ontwikkelt de onderneming twee producten; BSmart, dat zich richt op het automatisch detecteren van functionaliteitsfouten, en BClean, dat deze fouten automatisch zal verbeteren. BSmart hoopt vanaf juli 2014 inkomsten te genereren met dividend voor investeerders van 15% vanaf 2015. Naar verwachting van BStriker zal de waarde van de aandelen binnen een jaar stijgen van EUR 20 naar EUR 200 per aandeel, mede door de discount die is gegeven aan de investeerders via het Symbid-platform.

Internationale ambitie

BStriker onderscheidt zich van concurrenten door een product te leveren dat zelf kennis vergaart over de optimalisatie van software. Dit autodidactische kenniscentrum herkent iedere programmeertaal, onafhankelijk van het platform of de gebruikte technologie. Hiermee kan BStriker de testkosten van software reduceren met 70%, iets waar ook internationale partijen met hoge interesse naar kijken. Het product blijkt dan ook meer dan nodig, legt CFO Berkeljon uit: “Jaarlijks wordt 200 miljard USD uitgegeven aan het testen van software en zien we nog steeds veel defecten die (te)laat worden opgelost. De doorlooptijd van het testen wordt door veel bedrijven ervaren als ongrijpbaar qua tijd en kosten. De markt schreeuwt om een oplossingen zoals BSmart en BClean. De nagenoeg onbeperkte schaalbaarheid en voorsprong op toekomstige concurrentie geeft ons een ongekend groei potentieel wat wij gecontroleerd willen benutten om voor de aankomende jaren het bedrijf te zijn met “best share holders value.”.

BStriker International is een Nederlandse holding waarvan het hoofdkantoor in Amsterdam zetelt. De producten worden echter ontwikkelt in Cordoba, Argentinië. Deze strategie scheelt aanzienlijk in de kosten, maar weerspiegelt ook de internationale ambities. Crowdfundingcampagneleider en CFO Berkeljon licht toe: “Het succes van de campagne laat zien dat de meeste mensen begrijpen dat er een als vanzelfsprekende noodzaak is voor deze revolutionaire verbetering op software test gebied. Onze propositie is in feite erg simpel, wij zorgen ervoor dat software ontwikkelaars sneller betere producten leveren en de testkosten zullen een strategische vermindering laten zien. Wij hebben verregaande interesse in ons product van Internationale bedrijven maar in onze roadmap hebben wij gekozen om de focus het eerste jaar te leggen op Spanje, Nederland en Argentinië met een beperkt aantal klanten om de eerste fase op een uiterst gecontroleerde manier door te lopen en The BRAIN verder te laten evolueren.”.

Ook Korstiaan Zandvliet, mede-oprichter en CEO van Symbid is enthousiast: “Symbid maakt zelf gebruik van zware digitale technologie waarmee onze investeerders volledig beveiligd en direct kunnen investeren in bedrijven zoals die van John. We snappen dus precies hoe groot en kansrijk het probleem is dat BStriker oplost; het testen en optimaliseren van softwareproducten is niets nieuws voor ons. Daar bovenop komt de schaalbaarheid en de inkomstenstroom die al zeer binnenkort op gang komt. Het is daarom ondanks het hoge bedrag geen verrassing dat deze onderneming zo snel is gefinancierd.”.

Over BStriker

Het is BStriker's missie om alle softwaredefecten te detecteren en verbeteren. Geschikt voor alle besturingssystemen, alle platformen en alle programmeertalen, en kan zowel grote als kleine bedrijven bedienen. Na een aantal jaren ontwikkeltijd om de verschillende typen software-verliezen in kaart te brengen, is BStriker nu klaar om haar autodidactische pakket op de markt te brengen. Meer informatie kunt u vinden op: www.bstriker.com

Over Symbid Corp

Symbid is een beursgenoteerd online financieringsplatform dat particuliere investeerders, MKB-ondernemers en start-ups bij elkaar brengt. Ondernemingen kunnen online hun onderneming en bedrijfsplan pitchen voor investeerders, en investeerders krijgen de kans om te investeren in rendabele en grensverleggende ideeën. Symbid brengt hiermee alle partijen voor een succesvolle financiering bij elkaar op één platform. Symbid wordt wereldwijd gezien als voorloper in online financiering. Meer informatie over Symbid kunt u vinden op: www.symbid.com. Symbid staat genoteerd op de US OTC Markets als SBID.

Voor meer informatie over BStriker kunt u contact opnemen met:

John Berkeljon (Founder) op 06-340 40 848 – of johnberkeljon@gmail.com

Voor meer informatie over Symbid kunt u contact opnemen met:

Mark Beers op 0637 231 292 of mark.beers@sharpefinancial.com

"De nagenoeg onbeperkte schaalbaarheid en voorsprong op toekomstige concurrentie geeft ons een ongekend groei potentieel wat wij gecontroleerd willen benutten om voor de aankomende jaren het bedrijf te zijn met “best share holders value." John Berkeljon
"Daar bovenop komt de schaalbaarheid en de inkomstenstroom die al zeer binnenkort op gang komt. Het is daarom ondanks het hoge bedrag geen verrassing dat deze onderneming zo snel is gefinancierd." Korstiaan Zandvliet