Gepatenteerde toilet-game voor mannen Heppyfly haalt 50K op bij investeerders

Revolutie in het herentoilet is een half miljoen waard

14 JANUARI 2014, ROTTERDAM
14 Januari 2013, Rotterdam – Heppyfly, de game die van ieder horeca-mannentoilet een spel maakt, heeft via Symbid, het grootste crowdfundingplatform van Nederland, EUR 50.000 opgehaald bij zo’n negentig investeerders die daarmee gezamenlijk een aandeel van 10 procent verkrijgen van het bedrijf. Investeerders krijgen buiten het rendement van jaarlijks 6%, ook een Giftbox met daarin de gouden Heppyfly-munt, die oneindig en overal ter wereld kan worden gebruikt in de Heppyfly toilet-games.

De Heppyflygame is in 2013 zo'n 100 keer verkocht aan horeca-ondernemers in Nederland; in 2014 en 2015 wordt de overstap naar het buitenland gemaakt en bedraagt de groeiprognose 100%. De ‘console’ werkt op basis van de inworp van een euro, waarna de speler over de prestaties met zijn urinestraal feedback krijgt via een scherm. De speler maakt kans op verschillende prijzen. Van de inleg van een euro gaat dertig cent naar Heppyfly, 20 cent naar de horeca-ondernemer en vijftig cent naar de prijzenpot.

Peter Hendriks, founder en CEO van Heppyfly, reageert opgetogen: “De campagne ging initieel wat stroef van start. Nadat ik de eerste investeerders heb aangetrokken en de media-machine op gang kwam, merkte ik pas hoeveel interesse er is voor het product. Ook de reacties van mijn afnemers waren erg positief, zowel ten aanzien van het product als de crowdfundingcampagne. Ik ben bijzonder blij dat ik bijna honderd investeerders hebben kunnen binden als investeerders en supporters van dit unieke concept! Zij zullen uiteraard allemaal profiteren van de internationale uitbreiding en de groei in de komende jaren.”

Ook Korstiaan Zandvliet, CEO van Symbid, is te spreken over dit vernieuwende concept: “Er kan natuurlijk lacherig worden gereageerd op een toilet-game voor mannen, maar feit is dat er een gepatenteerde technologie aan ten grondslag ligt. Bovendien is de horecasector op zoek naar innovatieve concepten waardoor ze extra waarde kunnen creëren voor de klant. Dat is exact wat Heppyfly biedt. Tot slot hebben we het over een grote groep eindgebruikers en een bijzonder schaalbaar product. Met deze gegevens in het achterhoofd is het geen wonder dat dit concept zo veel investeerders heeft weten aan te trekken.”.

Over Heppyfly

Heppyfly is de toilet-game die een revolutie ontketent in het herentoilet. Door middel van een gepatenteerde technologie wordt het herentoilet omgevormd tot een spel waarbij spelers met de inleg van één euro kans maken op verschillende prijzen. Hiermee creëert de horeca-ondernemer een unieke ervaring voor zijn klanten. Meer informatie kunt u vinden op:www.heppyfly.nl

Symbid is een online financieringsplatform dat particuliere investeerders, MKB-ondernemers en start-ups bij elkaar brengt. Ondernemingen kunnen online hun idee pitchen voor investeerders, en investeerders krijgen de kans om te investeren in rendabele en grensverleggende ideeën. Symbid brengt hiermee alle partijen voor een succesvolle financiering bij elkaar op één platform. Symbid wordt wereldwijd gezien als voorloper in online financiering. Meer informatie kunt u vinden op: www.symbid.com

Voor meer informatie over Declaree kunt u contact opnemen met:

Peter Hendriks (Founder) op 06-3497 9495 - of info@heppyfly.com

Voor meer informatie over Symbid kunt u contact opnemen met:

Mark Beers op 0637 231 292 of mark.beers@sharpefinancial.com

"Ik ben bijzonder blij dat ik bijna honderd investeerders hebben kunnen binden als investeerders en supporters van dit unieke concept! Zij zullen uiteraard allemaal profiteren van de internationale uitbreiding en de groei in de komende jaren." Peter Hendriks
"Er kan natuurlijk lacherig worden gereageerd op een toilet-game voor mannen, maar feit is dat er een gepatenteerde technologie aan ten grondslag ligt." Korstiaan Zandvliet