Declaree haalt 40 mille op met crowdfunding

Nooit meer bonnetjes bewaren met Declaree!

09 JANUARI 2014, ROTTERDAM
9 Januari 2013 – Declaree, de app die ondernemers en werkgevers de mogelijkheid biedt om de gehele bonnetjes-stroom in no-time compleet te digitaliseren, sloot donderdag 2 januari haar crowdfundingcampagne af met een inleg van €40.000. Tijdens deze investeringsronde via Symbid, het grootste aandelen-crowdfundingplatform in Nederland, wist oprichter Bas Janssen van Declaree slechts in enkele weken tijd in totaal 69 particuliere beleggers te interesseren om gezamenlijk het bedrag te investeren.

Declaree heeft momenteel al een Angel Investor die de operationele kosten voor 2014 dekt (salaris, huur, servers, software). De via Symbid opgehaalde investering van €40.000 zal gebruikt worden om daadwerkelijke groei te realiseren door het uitbouwen van de marketing en sales activiteiten. Bas Janssen: “Deze extra investering stelt ons in staat de gebruikersaantallen substantieel uit te breiden. Ons doel is om binnen een termijn van 4 jaar de waarde van de aandelen te doen verdubbelen, wat een jaarlijkse ROI betekent van bijna 20%!”

Bas Janssen denkt dat het succes van de crowdfunding campagne te danken is aan het feit dat veel ondernemers en werknemers eveneens inzien dat dit declaratieproces eenvoudiger moet. Bas Janssen legt uit: “Vrijwel alle ondernemers maar ook vele werknemers binnen organisaties maken regelmatig zakelijke kosten die ze kunnen declareren. Van deze onkosten moeten alle bonnetjes worden bewaard, en eens in de zoveel tijd worden overgeschreven op een formulier. De boekhouder of accountant moet op zijn beurt alle bonnetjes overtypen en invoeren in het boekhoudpakket, en de fysieke bonnen zeven jaar lang bewaren om te voldoen aan de fiscale bewaarplicht. Declaree maakt dit proces vele malen eenvoudiger. Met de Declaree app wordt simpelweg een foto van het bonnetje gemaakt. Dan staat de declaratie direct klaar in een online overzicht zowel voor jou als de boekhouder. Die kan dit koppelen naar het boekhoudpakket: zo wordt het papieren declaratieproces compleet gedigitaliseerd, en wordt veel tijd (en dus kosten) bespaard.”

Ook Korstiaan Zandvliet, CEO van Symbid, is enthousiast over de applicatie en de snelle funding: “Ik ben zelf ook een ondernemer en heb vaak mijn zakken vol met tientallen bonnetjes. Ik denk dat deze applicatie voor vele ondernemers, waaronder ikzelf, van een toegevoegde waarde zal zijn. Niet meer mijn zakken vol met bonnetjes, niet meer de kans om ze kwijt te raken, maar alles overzichtelijk weergegeven op mijn mobiel. Volgens mij ziet de crowd ook de toegevoegde waarde in van Declaree, wat heeft gezorgd voor een snelle funding.”

Over Declaree

Declaree biedt ondernemers en werkgevers de mogelijkheid om de gehele bonnetjes-stroom in no-time compleet te digitaliseren. Voortaan worden alle bonnetjes ingediend via de mobiele app, waardoor deze direct in een online overzicht komen te staan. Hier kan een manager de bonnetjes van alle werknemers inzien en goed- of afkeuren. De boekhouder kan de bonnetjes op een eenvoudige manier doorzetten naar het boekhoudpakket, waardoor ook de uitbetaling vele malen sneller en eenvoudiger plaatsvindt. Meer informatie kunt u vinden op: www.declaree.com

Symbid is een online financieringsplatform dat particuliere investeerders, MKB-ondernemers en start-ups bij elkaar brengt. Ondernemingen kunnen online hun idee pitchen voor investeerders, en investeerders krijgen de kans om te investeren in rendabele en grensverleggende ideeën. Symbid brengt hiermee alle partijen voor een succesvolle financiering bij elkaar op één platform. Symbid wordt wereldwijd gezien als voorloper in online financiering. Meer informatie kunt u vinden op: www.symbid.com

Voor meer informatie over Declaree kunt u contact opnemen met:

Bas Janssen (Founder) op 06-1806 4438 - of bas@declaree.com

Voor meer informatie over Symbid kunt u contact opnemen met:

Mark Beers op 0637 231 292 of mark.beers@sharpefinancial.com

"Ons doel is om binnen een termijn van 4 jaar de waarde van de aandelen te doen verdubbelen, wat een jaarlijkse ROI betekent van bijna 20%!" Bas Janssen
"Ik denk dat deze applicatie voor vele ondernemers, waaronder ikzelf, van een toegevoegde waarde zal zijn. Niet meer mijn zakken vol met bonnetjes, niet meer de kans om ze kwijt te raken, maar alles overzichtelijk weergegeven op mijn mobiel." Korstiaan Zandvliet