Nederlands ratingbureau voor professionals TruQu haalt 50 mille op in 2,5 week met crowdfunding

TruQu steekt LinkedIn de loef af op basis van crowdrating en reviews

23 DECEMBER 2013, UTRECHT
TruQu, het Nederlandse platform voor kwalitatieve beoordelingen van professionals op basis van reviews en ratings, sloot woensdag 18 december haar tweede investeringsronde af met een inleg van €50.000. Dit is een verdubbeling ten opzichte van de eerste ronde medio 2012. Tijdens deze tweede investeringsronde via Symbid, het grootste aandelen-crowdfundingplatform in Nederland, wist founder van TruQu Bart Kollau in slechts tweeëneenhalve week tijd in totaal 60 particuliere beleggers te interesseren om gezamenlijk het bedrag te investeren.

TruQu, geduchte gamechanger op het gebied van ratings en reviews en tegenhanger van LinkedIn, zal het opgehaalde kapitaal investeren in de doorontwikkeling van het platform en (online) marketingactiviteiten. Kollau: “Met deze extra investering zullen de gebruikersaantallen substantieel naar verwachting toenemen. Wij koersen hiermee richting een omzet van zo'n €3,5 miljoen in 2016.”

TruQu onderscheidt zich van LinkedIn door een geavanceerd crowdratingsysteem. Kollau legt uit: “LinkedIn is een prima systeem om je cv te plaatsen, direct bij te werken en op de hoogte te blijven van nieuws binnen je vakgebied. Het crowdratingsysteem is echter beperkt tot het goed of afkeuren van een skillset die moet worden samengevat in één woord . Bovendien missen bedrijven de mogelijkheid om professionals gefundeerd met elkaar te vergelijken. TruQu biedt de mogelijkheid om de diepgang van de vaardigheden van ervaren professionals weer te geven. Bovendien biedt TruQu professionals de mogelijkheid om een ontwikkeltraject op te zetten op basis van sterktes en zwaktes. De rating van de crowd biedt potentiële opdrachtgevers tot slot vertrouwen; de professional claimt niet alleen bepaalde vaardigheden te hebben, dit wordt ook bevestigd door de crowd.”

Ook Korstiaan Zandvliet, CEO van Symbid, is enthousiast over TruQu en de snelle funding: “TruQu is een voorbeeld van hoe kapitaal wordt opgehaald in de toekomst. Particuliere investeerders herkennen een goed doordacht idee met veel potentie. Crowdrating biedt net zoals crowd-finance het grote publiek een kans die ze eerder niet hadden. Via TruQu kunnen professionals zich op unieke onderscheiden, namelijk op basis van de beoordeling van een ander. Dit is voor werk- of opdrachtgevers vele malen waardevoller dan alleen een digitaal cv.”

Over TruQu: Ratings & Reviews

TruQu maakt het voor professionals als ZZP'ers en medewerkers binnen bedrijven mogelijk om op onderscheidende wijze hun vakkennis en vaardigheden online te etaleren. Het profiel op TruQu vraagt onder andere om de 'harde' en 'zachte' competenties, algemene indruk, transparantiescore en dergelijke bepalende factoren in te vullen. Hierna kan de professional op eenvoudige wijze kennissen, collega's en anderen vragen om een review te geven. De professional kan direct selecteren welke reviews worden getoond op zijn profiel.

Voor een werk- of opdrachtgever betekent dit dat deze snel een selectie kan maken uit personen met de juiste vaardigheden. Een personeelsafdeling kan op eenvoudige wijze een vergelijking maken tussen de verschillende medewerkers en op basis hiervan voor iedereen een persoonlijk ontwikkeltraject maken. Partijen die inmiddels samenwerken met TruQu zijn onder andere Freelance.nl, IT-Staffing en het UWV. Kijk voor meer informatie op WWW.TRUQU.COM

Symbid is een online financieringsplatform dat particuliere investeerders, MKB-ondernemers en start-ups bij elkaar brengt. Ondernemingen kunnen online hun idee pitchen voor investeerders, en investeerders krijgen de kans om te investeren in rendabele en grensverleggende ideeën. Symbid brengt hiermee alle partijen voor een succesvolle financiering bij elkaar op één platform. Symbid wordt wereldwijd gezien als voorloper in online financiering. Meer informatie kunt u vinden op:
www.symbid.com

Voor meer informatie over TruQu kunt u contact opnemen met:

Bart Kollau (Founder) op 0626 330 887 of bart.kollau@truqu.com

Voor meer informatie over Symbid kunt u contact opnemen met:

Mark Beers op 0637 231 292 of mark.beers@sharpefinancial.com

"TruQu is een voorbeeld van hoe kapitaal wordt opgehaald in de toekomst. Particuliere investeerders herkennen een goed doordacht idee met veel potentie. Crowdrating biedt net zoals crowd-finance het grote publiek een kans die ze eerder niet hadden. Via TruQu kunnen professionals zich op unieke onderscheiden, namelijk op basis van de beoordeling van een ander. Dit is voor werk- of opdrachtgevers vele malen waardevoller dan alleen een digitaal cv" Korstiaan Zandvliet
"Met deze extra investering zullen de gebruikersaantallen substantieel naar verwachting toenemen. Wij koersen hiermee richting een omzet van zo'n €3,5 miljoen in 2016" Bart Kollau