The Buzinezz Boozt en Symbid gaan strategische samenwerking aan met oog op meer rendement

Verbeteren van ondernemerschapskwaliteiten door The Buzinezz Boozt leidt tot betere resultaten voor investeerders

17 OKTOBER 2013, ROTTERDAM
17 oktober 2013, Rotterdam – Het Rotterdamse aandelen-crowdfundingplatform Symbid en The Buzinezz Boozt (TBB), een high-value hands-on business-developmentorganisatie voor ondernemers, gaan een strategische samenwerking aan. The Buzinezz Boozt helpt ondernemers bij het ontwikkelen van een concrete visie, ondernemerskwaliteiten en de verschillende aspecten van hun bedrijf zoals doelen stellen, het 'investor ready'- maken van een onderneming en het doorontwikkelen van het businessmodel.

Iets dat voor investeringsplatform Symbid erg interessant is vanwege de kwalitatieve verbeteringen die de ondernemers via The Buzinezz Boozt doorvoeren. Hierdoor wordt de haalbaarheid van de online financieringsaanvraag vergroot.

Kennis en kapitaal vullen elkaar aan

The Buzinezz Boozt van Ilse Schuring en Kees Kuijlman is actief in bedrijfs- en ondernemersontwikkeling; het bedrijf organiseert hiervoor trainingen, begeleidingstrajecten en ondernemersbijeenkomsten. Door deelname aan deze sessies leren ondernemers meer focus te creëren, over te gaan van plannen naar concrete resultaten en meteen het bedrijf zo interessant mogelijk te maken voor klanten en investeerders.

De partnership met Symbid is hierop een aanvulling, licht Ilse Schuring toe: “Nadat je als ondernemer helder voor ogen hebt wat je wilt en wat het je gaat opleveren, zorg je ervoor dat je dit kunt verkopen aan mogelijke investeerders. Als ondernemer vraag je dan logischerwijs dan ook naar dat netwerk van investeerders. Via Symbid kunnen we dat nu ook daadwerkelijk aanbieden. Bovendien is het beter haalbaar voor een ondernemer om aan financiering te komen wanneer je kunt aantonen dat je als ondernemer zelf hebt geïnvesteerd in je bedrijf en jezelf.”

Voor Symbid is het belangrijk om investeerders een bepaalde mate van zekerheid te geven. “Ondernemers die zichzelf ontwikkelen, ontwikkelen het bedrijf”, zegt Korstiaan Zandvliet, CEO van Symbid. “Vaak zijn startende ondernemers erg enthousiast en zien ze overal mogelijkheden. Maar om een bedrijf rendabel en aantrekkelijk te maken voor investeerders, moet er gekozen worden voor een heldere en stabiele aanpak. The Buzinezz Boozt helpt ondernemers grip te krijgen op hun businessmodel en creëert daarmee meer stabiliteit voor investeerders”.

Tijdelijk EUR 400 voordeel voor ondernemers

De lancering van de samenwerking wordt feestelijk gevierd met EUR 400 (ruim 20%) korting op deelname aan het The BuzinezzBoozt Weekend van 9 en 10 november. Hier zullen verschillende sprekers aanwezig zijn en gaan de ondernemers 22 uur aan de slag met hun businessplan. De korting geldt voor degenen die zich voor 1 november inschrijven.

"Nadat je als ondernemer helder voor ogen hebt wat je wilt en wat het je gaat opleveren, zorg je ervoor dat je dit kunt verkopen aan mogelijke investeerders. Als ondernemer vraag je dan logischerwijs dan ook naar dat netwerk van investeerders. Via Symbid kunnen we dat nu ook daadwerkelijk aanbieden." Ilse Schuring
"Ondernemers die zichzelf ontwikkelen, ontwikkelen het bedrijf." Korstiaan Zandvliet