InvesteerLokaal eerste groep met succesvol gefinancierde pitch via Symbid

Rotterdams investeringsplatform combineert coachingsprogramma met financieringsservice

04 SEPTEMBER 2013, ROTTERDAM
4 september 2013, Rotterdam – InvesteerLokaal, een Rotterdams platform dat het mogelijk maakt om te investeren in kansrijk ondernemingen in en rond Rotterdam, biedt nu crowdfinanciering aan via Symbid. Het eerste bedrijf dat succesvol financiering binnenhaalde via de InvesteerLokaal-Groep op crowdfundingplatform Symbid was Equidam, dat een online bedrijfswaarderingstool ontwikkelt. Hiermee is de financieringstak van InvesteerLokaal een feit.

InvesteerLokaal, dat in april 2013 startte, voorziet in het sterk maken van de business plannen van startende ondernemers. Het programma biedt onder meer businessplanontwikkeling, begeleiding in de ontwikkeling van de marketing, en de mogelijkheden om te pitchen en te netwerken. Hier is met het ophalen van EUR 60.000 voor Equidam nu ook financiering aan toegevoegd.

Deze financieringstak wordt ondersteund door crowdfundingplatform Symbid, dat de IT-oplossing biedt voor online, groepsgewijze betalingen. Doordat InvesteerLokaal op Symbid een apart deel van het platform heeft verkregen, kunnen ondernemers die via InvesteerLokaal binnen komen via dit deel van het platform investeerders benaderen met hun pitch. De investeerders worden lid van de groep waar alleen door InvesteerLokaal goedgekeurde pitches worden geplaatst. De ondernemer is zeker van een sterk investeerdersnetwerk (de Groep-leden) waaraan ze kunnen pitchen en de investeerders weten dat ze in regionale, kansrijke proposities investeren.

Kristian de Groot, oprichter van InvesteerLokaal, zegt dat zijn eigen platform en de Groep op Symbid elkaar op een logische manier opvolgen: “De kracht van InvesteerLokaal is het volledig ondersteunen van ondernemers in en rond Rotterdam bij het verkrijgen van eigen vermogen. Deze ondersteuning is enorm belangrijk: dankzij onze werkwijze kunnen we voor ons investeerdersnetwerk kansrijke ondernemingen selecteren die tevens een bijdrage leveren aan de lokale economie. In plaats van te investeren in productontwikkeling die niet tot onze core business hoort (digitale betalingsplatformen, red.), heeft InvesteerLokaal gekozen om de financieringstak te verleggen naar een speciale hiervoor ingerichte groep op het crowdfundingplatform Symbid. En met succes!”

Gianluca Valentini, mede-oprichter en managing director van het in Rotterdam gevestigde Equidam: “Zonder het netwerk dat actief was in de InvesteerLokaal-groep, was het niet gelukt om de financiering af te ronden. Een groot deel van de investeerders benaderde ons offline, naar aanleiding van onze pitch op Symbid. Hierna zijn vervolgens een aantal grotere investeerders ingestapt en heeft ongeveer tweederde op voorhand, offline kennis gemaakt alvorens via het platform te investeren.”

Korstiaan Zandvliet, CEO van Symbid, is blij dat de Symbid Groepen het gewenste resultaat tonen: “We merken dat investeerders in hoge mate betrokken zijn bij de pitches waarin zij investeren. InvesteerLokaal raakt met hun specifieke aanbod dan ook de juiste snaar bij investeerders in en rond Rotterdam. Zij zien de proposities die ze steunen, tot ontwikkeling komen in een door InvesteerLokaal opgezet ontwikkeltraject. Dat wekt vertrouwen bij zowel de ondernemer als de investeerder.”

Symbid is een online financieringsplatform dat particuliere investeerders en MKB-ondernemers en start-ups bij elkaar brengt. Ondernemingen kunnen online hun idee pitchen voor investeerders, en investeerders krijgen de kans om te investeren in rendabele en grensverleggende ideeën. Symbid brengt hiermee alle partijen voor een succesvolle financiering bij elkaar op één platform. Symbid wordt wereldwijd gezien als voorloper in online financiering. Voor meer informatie zie: www.symbid.com.

Contact

Voor overige vragen naar aanleiding van dit persbericht kunt u contact opnemen met Mark Beers (mark.beers@sharpefinancial.com) of Frans Gunnink (frans.gunnink@sharpefinancial.com ).

Over InvesteerLokaal

InvesteerLokaal is een platform waar Rotterdamse ondernemers en investeerders elkaar ontmoeten. Investeerders krijgen de kans hun buurt rijker te maken, kansrijke ondernemers verder te helpen en de ondernemersdromen van Rotterdammers waar te maken. Rotterdamse ondernemers krijgen de kans hun bedrijf start- en financieringsklaar te maken, worden begeleid bij het schrijven van hun ondernemingsplan en komen in contact met investeerders die geven om Rotterdamse initiatieven. Zo maakt InvesteerLokaal Rotterdam rijker. Voor meer informatie zie: www.investeerlokaal.nl.

Contact

Voor overige vragen met betrekking tot InvesteerLokaal kunt u contact opnemen met Kristian de Groot (kristian@investeerlokaal.nl).

"Dankzij onze werkwijze kunnen we voor ons investeerdersnetwerk kansrijke ondernemingen selecteren die tevens een bijdrage leveren aan de lokale economie." Kristian de Groot
"Hierna zijn vervolgens een aantal grotere investeerders ingestapt en heeft ongeveer tweederde op voorhand, offline kennis gemaakt alvorens via het platform te investeren." Gianluca Valentini
"InvesteerLokaal raakt met hun specifieke aanbod dan ook de juiste snaar bij investeerders in en rond Rotterdam." Korstiaan Zandvliet