Crowdfunders zien toegevoegde waarde Only Once

In recordtijd EUR 150.000 ingelegd door toekomstige afnemers Persoonlijk Internet Portaal (P.I.P.)

26 AUGUSTUS 2013
HOUTEN - Only Once B.V., het bedrijf achter het nieuwe Persoonlijke Internet Portaal (www.personalplatform.nl) haalde dinsdag 21 augustus 2013 middels crowdfunding via Symbid EUR 150.000 op. Vooral het bijzonder hoge tempo waarin dit plaatsvond was opmerkelijk. De populariteit van de campagne onder investeerders was dermate hoog, dat de campagne ruimschoots overschreven werd.

De voornaamste reden was de unieke propositie die Roel Peels, CEO en oprichter van Only Once, heeft neergelegd: als toekomstig investeerder word je direct voordelig klant van Only Once, waarbij je profiteert van enorme kostenbesparingen. Only Once genereert direct gemak, veiligheid en kostenbesparingen met haar unieke product.

Gemak

Met Only Once voert de consument eenmalig (Only Once) zijn/ haar gegevens in. Dit gebeurt in de persoonlijke digitale kluis waartoe slechts de eigenaar toegang heeft. Vervolgens is het mogelijk via desktop, laptop, smartphone of tablet alle bedrijven, personen en applicaties naar wens toegang te geven tot (delen) van zijn of haar gegevens. Denk hierbij in de dagelijkse praktijk als voorbeeld aan het uitwisselen van een digitaal visitekaartje. Informatie wordt met de komst van Only Once niet meer gebracht, maar door degenen die gemachtigd zijn gehaald. Daarmee komt tegelijkertijd de gehele wildgroei van usernames en passwords te vervallen.

Wanneer de klant een aanpassing maakt in zijn/haar digitale kluis, wordt deze aanpassing geautomatiseerd geretourneerd naar degenen die toegang hebben tot dit deel van zijn of haar informatie. Op deze wijze hebben geautoriseerde relaties te allen tijde de beschikking over actuele informatie. Aan Only Once gekoppelde bedrijven hoeven nooit meer visitekaartjes van klanten in te vullen, formulieren over te typen, gegevens te verrijken of klanten na te bellen. Bedrijfsdatabases zijn met Only Once altijd actueel en altijd gecategoriseerd.

Veiligheid

De eigenaar van de kluis voert hierbij volledig regie over de gegevens die hij/zij wil verstrekken en kan dit aanpassen op het moment dat hij/zij dit wenst. Daarbij is de kluis enkel toegankelijk voor de eigenaar en voor niemand anders. Daarmee wordt security en privacy gewaarborgd wat integraal onderdeel uitmaakt van het DNA van Only Once.

Kostenbesparing

Only Once biedt de compleet geautomatiseerde oplossing voor bedrijven en particulieren voor de continue stroom van veranderende persoons- en bedrijfsgegevens. De gemiddelde mutatiegraad voor persoonlijke informatie bedraagt op dit moment zo'n 9% op jaarbasis. Dat wil zeggen, per jaar veranderen negen van de honderd consumenten hun persoonlijke gegevens. Voor bedrijven bedraagt de mutatiegraad maar liefst 20%. Met behulp van Only Once beschikt men direct over een actueel databestand, daar de informatie bij de eigenaar, en daarmee bij de bron, wordt onttrokken.

Roel Peels van Only Once: “Onze onderneming is buitengewoon tevreden met het resultaat van deze investment campagne en het vertrouwen dat onze investeerders ons daarmee hebben gegeven. Wij zijn er dan ook meer dan ooit van overtuigd een bijzonder krachtig en revolutionair concept in handen te hebben. Only Once zal een plaats verwerven op de Nederlandse en internationale markt.”

Ook Korstiaan Zandvliet, CEO van Symbid is erg te spreken over de campagne van Only Once: “Telkens opnieuw blijkt dat crowdfunding meer te bieden heeft dan kapitaal alleen. De voornaamste reden dat de EUR 150.000 zo snel binnen gehaald is, ligt in het feit dat Only Once een prachtig, uniek en goed uitgewerkt aanbod had voor haar ondernemers: hierin zagen de investeerders de toegevoegde waarde. Het product zelf biedt de broodnodige IT-oplossing voor een zeer groot probleem en de investeerders konden de waarde van de propositie goed inschatten doordat zij zelf al lang op deze oplossing wachtten. Roel Peels heeft het mogelijk gemaakt om van deze crowdfunders direct Only Once klanten te maken.”

Het management van Only Once bekijkt momenteel hoe de volgende kapitaalronde zal worden ingericht. De belangstelling om te investeren en/of het product via Symbid op voorhand af te nemen blijft erg hoog. Nieuwe investeerders kunnen zich voor aanvullende informatie wenden tot:www.onlyonce.com of investors@onlyonce.com

Symbid is een online financieringsplatform dat particuliere investeerders en MKB-ondernemers en start-ups bij elkaar brengt. Ondernemingen kunnen online hun idee pitchen voor investeerders, en investeerders krijgen de kans om te investeren in rendabele en grensverleggende ideeën. Symbid brengt hiermee alle partijen voor een succesvolle financiering bij elkaar op één platform. Symbid wordt wereldwijd gezien als voorloper in online financiering.

Voor meer informatie zie: www.symbid.com

Voor overige vragen naar aanleiding van dit persbericht kunt u contact opnemen met Ludwine Dekker (ludwine.dekker@symbid.com).

Over Only Once

Voor meer informatie over Only Once gaat u naar www.onlyonce.com of www.youtube.com/onlyoncetv

Of volg ons op Twitter via www.twitter.com/onlyoncebv

Potentiële investeerders kunnen mailen naar: investors@onlyonce.com