Symbid: Innovatieve iPad game haalt €40.000 op via crowdfunding

20 AUGUSTUS 2013, ROTTERDAM
20 augustus 2013, Rotterdam – Tempeest, een Utrechts bedrijf dat mobiele belevingen ontwikkelt, heeft voor haar iPad game “Lost in Time” €40.000 opgehaald via crowdfunding. Investeerders konden via Symbid een aandeel kopen in het innovatieve project. Aan de game heeft onder andere Freek de Jonge meegewerkt.

De iPadmarkt groeit sterk. Mobiele apparaten nemen steeds vaker een in plek in het leven van de consument. Zowel de toestellen als de applicaties ervoor worden op steeds grotere schaal verkocht. De markt is echter uiterst competitief en financiers zijn voorzichtig met hun geld. Ondanks deze uitdagingen is Tempeest erin geslaagd om voor haar iPad game “Lost in Time” via crowdfundingplatform Symbid maar liefst €40.000 op te halen.

Lost in Time is een zogenaamde “pervasive” game: de iPad waarop het spel staat, neemt men mee de stad in en daar worden de opdrachten uitvoert om zo het spel tot een goed einde te brengen. De game vertelt het verhaal van een jongen die aan de haal gaat met de tijdmachine van een professor (Freek de Jonge) waarna het aan de speler is om een historische ramp te voorkomen. De spanning, toegankelijkheid en stadsgebondenheid maken het een geschikte ervaring voor  scholen, gezinnen of toeristen op dagtrip.

Niet alleen was het geld belangrijk voor de verdere ontwikkeling van de game,  de crowdfundingcampagne zorgde ook voor de eerste verkopen en een toegewijde groep ambassadeurs die de ontwikkeling van Lost in Time steunen. De netwerkfunctie en marketingrol die de campagne vervulde leidde ertoe dat ook bovengemiddeld grote financiers zich meldde.

Karen Sikkema, CEO van Tempeest, is blij met het resultaat: “We hebben gemerkt dat het vinden van investeerders zowel online als offline moet gebeuren. Hoewel het soms leek alsof de campagne stil kwam te liggen, heeft het team van Tempeest achter de schermen hard gewerkt aan het verder ontwikkelen van de game. We zijn de investeerders dan ook dankbaar voor het geduld dat ze hebben opgebracht”.

Ook Korstiaan Zandvliet, CEO van Symbid, is verheugd: “Innovatieve concepten blijken aantrekkelijk voor onze beleggers. Een iPad game hebben wij nog niet eerder gefinancierd maar het is goed om te zien dat consumenten en serieuze beleggers  de investeringswaarde herkennen van entertainmentconcepten.  Omdat Tempeest al een tijd bestaat en Lost in Time inmiddels ook internationaal aan het uitbreiden is, zijn de verwachtingen hoog gespannen”.

Symbid is een online financieringsplatform dat particuliere investeerders en MKB-ondernemers en start-ups bij elkaar brengt. Ondernemingen kunnen online hun idee pitchen voor investeerders, en investeerders krijgen de kans om te investeren in rendabele en grensverleggende ideeën. Symbid brengt hiermee alle partijen voor een succesvolle financiering bij elkaar op één platform. Symbid wordt wereldwijd gezien als voorloper in online financiering. Voor meer informatie zie: www.symbid.com

Persinformatie – niet voor publicatie

Mark Beers
Pers- en mediarelaties