SolarS3C brengt licht naar 80% van Afrika via crowdfunding!

15 JANUARI 2013, ROTTERDAM
SolarS3C heeft maar één doel: om de massa's in Kenia en Ethiopië te voorzien van betaalbare energie. Een initiatief dat van harte welkom is bij de mensen ten zuiden van de Sahara die veelal zonder elektriciteit leven. Via een crowdfunding campagne op Symbid, het Nederlandse financieringsplatform, is SolarS3C erin geslaagd om €50.000 op te halen bij de crowd.

Afgelopen december heef SolarS3C haar equity-crowdfunding (crowdfunding op basis van de verkoop van aandelen) op Symbid afgerond. Met een doelkapitaal van €50.000 dat door 90 investeerders bij elkaar is gebracht was de gemiddelde investering van meer dan €550 meer dan twee keer het gemiddelde wat klanten van Symbid normaliter investeren. Dit is uitzonderlijk omdat crowdfunding-investeerders veelal kijken naar de verwachte rendementen: iets wat meestal niet typerend is voor proposities met een grote sociale impact.

SolarS3C noemt het “sociaal ondernemerschap”: een combinatie tussen ondernemen en de wereld verbeteren. Volgens SolarS3C voorziet zonne-energie niet alleen in elektriciteit: het leidt tot betere scholing, veiligere ziekenhuizen, stroom voor T.V. en computers en de mogelijkheid voor Afrikaanse gemeenschappen en families om zelfvoorzienend te worden een opleidingstraject van SolarS3C. Om een eigen gemeenschap te creëren die geld en steun aantrekt voor het project, koos SolarS3C ervoor om te crowdfunden via Symbid.

Jeroen Pool is enthousiast over SolarS3C recente succes: “Het is fantastisch om te zien dat er zowel een gemeenschappelijke- als ondernemersgeest huist in zowel de Afrikaanse gemeenschap en de investeerders hier in Nederland die hebben geholpen met het bereiken van het doelkapitaal. Dit waren bijzonder spannende feestdagen voor ons en we gaan gedurende 2013 zeker door op deze weg!”.

Korstiaan Zandvliet, CEO en medeoprichter van Symbid, is blij met SolarS3C’s succesvolle campagne: “SolarS3C's missie om elektriciteit naar Afrika te brengen is er een uit duizenden, we hebben dit project dan ook met veel plezier ondersteund. We zijn verheugd met het uitzonderlijke resultaat en hebben alle vertrouwen dat SolarS3C zal slagen in haar missie om Afrika te voorzien van elektriciteit”.

Symbid is het eerste investeringsplatform waar investeerders direct en vanaf €20 kunnen investeren in de aandelen van start-ups of bestaande bedrijven. Iedere ondernemer heeft de mogelijkheid om groei of financiering te realiseren via Symbid. Symbid heeft onlangs de Shell Live Wire Audience Award in ontvangst mogen nemen en behoort tot de meest innovatieve bedrijven in Nederland. Voor meer informatie: http://www.symbid.nl

"Het is fantastisch om te zien dat er zowel een gemeenschappelijke- als ondernemersgeest huist in zowel de Afrikaanse gemeenschap en de investeerders hier in Nederland die hebben geholpen met het bereiken van het doelkapitaal. Dit waren bijzonder spannende feestdagen voor ons en we gaan gedurende 2013 zeker door op deze weg!" Jeroen Pool
"SolarS3C's missie om elektriciteit naar Afrika te brengen is er een uit duizenden, we hebben dit project dan ook met veel plezier ondersteund. We zijn verheugd met het uitzonderlijke resultaat en hebben alle vertrouwen dat SolarS3C zal slagen in haar missie om Afrika te voorzien van elektriciteit" Korstiaan Zandvliet