ESA’s incubator selecteert Symbid voor incubatietraject

06 SEPTEMBER 2012, ROTTERDAM
Symbid, het equity-based crowdfunding platform, is ESA-BIC’s nieuwste incubatee. Symbid zal in de incubator werken aan een Location Based Contract Management Systeem om haar internationalisatie strategie te ondersteunen.

06-09-2012 Noordwijk – Het idee om een Location Based Contract Management Systeem te ontwikkelen werd door de ESA-BIC gekozen vanwege het innovatieve gebruik van ruimtevaarttechnologie. Symbid, als crowdfunding platform dat momenteel internationaal uitbreidt, probeert de obstakels van de verschillende wet- en regelgevingen omtrent het aanbieden van investeringen zo goed mogelijk op te lossen zodat investeerders niet beperkt worden in hun keuze om te investeren in de verschillende start-ups op het platform. Momenteel is Symbid in gesprek met organisaties in verschillende Europese landen die het innovatieve platform lokaal willen gebruiken, waardoor voldaan moet worden aan lokale wetgeving. Het Location Based Contract Management Systeem speelt hierin een belangrijke rol en elimineert veel tijdrovende en handmatige handelingen.

Symbid’s CEO, Korstiaan Zandvliet, vertelt: “Nu equity-based crowdfunding steeds meer momentum creëert ontvangen wij veel aanvragen voor samenwerking uit het buitenland. Als een crowdfunding platform dat zich richt op services met een hoge kwaliteit zien we het niet alleen als een verplichting maar ook als ons voornaamste doel om ondernemers en investeerders internationaal te bedienen, zonder de obstakels die lokale wet- en regelgeving soms opleveren. Onze samenwerking met ESA-BIC is een mooie stap in het ontwikkelen van standaarden binnen de crowdfundingindustrie”.

ESA-BIC’s steun voor Symbid’s Management Systeem is wederom een grensverleggende stap voor de gehele industrie. Na haar partnership met First European E-money Trust en de daaropvolgende volgende veiligheidsstandaarden voor de crowdfunding, heeft het bedrijf inmiddels ook Crowdfunding.org’s Crowdfunding Accreditation For Platform Standards (CAPS)- programma goed doorstaan. Er kan dus gesteld worden dat Symbid de standaard aan het worden is voor de equity-based crowdfunding. Het Location Based Contract Management System zal over tien maanden worden opgeleverd.

"Nu equity-based crowdfunding steeds meer momentum creëert ontvangen wij veel aanvragen voor samenwerking uit het buitenland. Als een crowdfunding platform dat zich richt op services met een hoge kwaliteit zien we het niet alleen als een verplichting maar ook als ons voornaamste doel om ondernemers en investeerders internationaal te bedienen, zonder de obstakels die lokale wet- en regelgeving soms opleveren. Onze samenwerking met ESA-BIC is een mooie stap in het ontwikkelen van standaarden binnen de crowdfundingindustrie" Korstiaan Zandvliet