Bergens Blonde breekt Nederlands crowdfunding record door binnen drie weken haar crowdfunding campagne van €45.000 te voltooien!

28 AUGUSTUS 2012, ROTTERDAM
Bergens Blonde, een witflorakaasje uit Noord-Holland dat wordt geproduceerd door Bergerkaas B.V., doet het goed. Zo goed zelfs dat Peter Bosman onlangs op zoek ging naar financiële middelen om zijn productiecapaciteit te vergroten van 50 naar minimaal 150 kilo kaas per week. Voor deze financiële middelen wendde hij zich tot Symbid, een equity-based crowdfunding platform in Nederland. Binnen drie weken na de officiële start van de campagne begin augustus is het doelbedrag van €45.000 geïnvesteerd

28 augustus: Rotterdam – De crowdfundingindustrie in zowel binnen- als buitenland staat al langere tijd op het punt om volledig tot bloei te komen. Bergerkaas bevestigt de groeiende interesse voor deze nieuwe en innovatieve wijze van financiering. Hoewel er al eerder projecten zijn gefinancierd doordat de crowd aandelen koopt in een bedrijf, is het tijdsbestek waarin Bergerkaas haar project “Bergens Blonde” volledig heeft gefinancierd uitermate bijzonder.

Hoewel de eerste investeringen, samen goed voor €440, eind juni al werden gedaan toen Bergerkaas haar initiële plan uploadde op de website van Symbid, was de officiële start van de crowdfunding campagne pas begin Augustus. Vanaf 6 augustus tot en met 26 augustus haalde Peter Bosman, CEO van Bergerkaas, de overige €44.560 binnen. Dat betekent €14.853 per week oftewel €2.121 per dag. Met 102 investeerders komt dat neer op een gemiddelde investering per persoon van €436. De looptijd van andere projecten op Symbid varieert van vier tot zes maanden. Met drie weken steekt Bergens Blonde dus met kop en schouders uit boven de gemiddelde looptijd.

Peter Bosman is bijzonder aangenaam verrast. “Ik ben ontzettend blij. Ik wist dat Bergens Blonde het goed deed want ik check iedere dag op Symbid hoe het ervoor staat maar de financiering binnen drie weken rond, dat had ik niet verwacht!”, vertelt hij vanuit Friesland waar hij momenteel op zeilvakantie is. “Het is fantastisch om te weten dan investeerders zo’n vertrouwen in Bergens Blonde stellen. De kracht van Bergens Blonde ligt volgens mij in een duidelijk financieringsdoel, een duidelijk business plan en leuk product dat leuk wordt gepitcht. Mijn eigen dagelijkse crowdfundingactiviteiten en de feedback van investeerders hebben uiteraard ook veel bijgedragen.”.

Korstiaan Zandvliet, CEO, zegt: “Prachtig dat één van onze ondernemers een Nederlands crowdfunding record weet neer te zetten. Peter is wat dat betreft een goed voorbeeld van een ondernemer die gelooft in crowdfunding en zich hier dan ook volledig voor inzet. We zijn blij dat Symbid de infrastructuur kan bieden voor ondernemers als Peter en op zo’n manier kan bijdragen aan de ontwikkeling van de Nederlandse en internationale crowdfundingindustrie”.

"Ik ben ontzettend blij. Ik wist dat Bergens Blonde het goed deed want ik check iedere dag op Symbid hoe het ervoor staat maar de financiering binnen drie weken rond, dat had ik niet verwacht!" Peter Bosman
"Het is fantastisch om te weten dan investeerders zo’n vertrouwen in Bergens Blonde stellen. De kracht van Bergens Blonde ligt volgens mij in een duidelijk financieringsdoel, een duidelijk business plan en leuk product dat leuk wordt gepitcht. Mijn eigen dagelijkse crowdfundingactiviteiten en de feedback van investeerders hebben uiteraard ook veel bijgedragen." Peter Bosman
"Prachtig dat één van onze ondernemers een Nederlands crowdfunding record weet neer te zetten. Peter is wat dat betreft een goed voorbeeld van een ondernemer die gelooft in crowdfunding en zich hier dan ook volledig voor inzet. We zijn blij dat Symbid de infrastructuur kan bieden voor ondernemers als Peter en op zo’n manier kan bijdragen aan de ontwikkeling van de Nederlandse en internationale crowdfundingindustrie" Korstiaan Zandvliet