Perfect Earth creëert een social game en wordt gefinancierd door de Crowd via Symbid!

18 JULI 2012, ROTTERDAM
Perfect Earth, de Online & Mobile Social Game die kinderen tussen de 8-12 jaar oud leert over de flora en fauna, klimaatverandering & duurzaamheid op een leuke en aantrekkelijke manier, heeft een leuke en aantrekkelijke manier gevonden voor volwassenen om te helpen bij de financiering van Perfect Earth. Afgelopen dinsdag 17 juli, bereikte Perfect Earth haar doelkapitaal: €80.000 werd opgehaald via equity-based crowdfunding op Symbid!

18 juli: Rotterdam – Crowdfunding groeit snel. In 2011 groeide de industrie met $1.5 miljard en de verwachtingen zijn dat deze groei toeneemt tot 60% in 2012.  Verschillende crowdfunding modellen zijn momenteel in ontwikkeling, waarvan als belangrijkste modellen het donatie-crowdfunding model, Peer-to-Peer leningen en equity-based crowdfunding, oftewel de verkoop van aandelen, waarvan Symbid een voorbeeld is. Deze laatste vorm van crowdfunding heeft Perfect Earth geholpen bij het bereiken van haar doelkapitaal en bij het creëren van een groep enthousiaste, betrokken ambassadeurs voor Perfect Earth. Door de aanschaf van een gedeelde 10% van Perfect Earth’s aandelen worden investeerders ten dele eigenaar van het bedrijf, wat een gezamenlijke doelstelling creëert.

Perfect Earth’s grote ambities, hun duidelijke stap-voor-stap plannen en hun ideaal om plezier en leren te combineren, hebben geleid tot grote investeringen van investeerders. Investeerders investeren gemiddeld ongeveer €250 in een business idee. Bij Perfect Earth lag dit gemiddelde ver boven de €800. Zelfs wanneer men de grote investeerders meerekent is het bedrag van meer dan €800 een bijzondere prestatie die het grote potentieel van Perfect Earth benadrukt.

Christian Batist, CEO van Perfect Earth, is verheugd: “We zijn blij dat zo veel mensen ons steunen, zowel door te investeren als door via social media onze boodschap te verspreiden. De laatste weken hebben we erg hard gewerkt maar de afgelopen weken hebben ook veel opgeleverd. Het enthousiasme van de investeerders is aanmoedigend en hun vragen en feedback hebben veel bijgedragen aan het ‘fine-tunen’ van het totale concept. Ook zijn hun netwerken bijzonder van waarde geweest. Crowdfunding heeft een buzz creëert rondom Perfect Earth die we nooit zouden hebben bereikt zonder crowdfunding”.

Korstiaan Zandvliet, CEO van Symbid, bevestigt dit: “Perfect Earth is een waardevol project voor ons en de crowdfunding industrie geweest. Voor ons is het wederom een succes en voor de crowdfunding industrie is het nog een ‘proof of concept’. Perfect Earth bekrachtigt nogmaals dat crowdfunding meer is dan geld ophalen: dit is ‘deep money’”.

"We zijn blij dat zo veel mensen ons steunen, zowel door te investeren als door via social media onze boodschap te verspreiden. De laatste weken hebben we erg hard gewerkt maar de afgelopen weken hebben ook veel opgeleverd. Het enthousiasme van de investeerders is aanmoedigend en hun vragen en feedback hebben veel bijgedragen aan het ‘fine-tunen’ van het totale concept. Ook zijn hun netwerken bijzonder van waarde geweest. Crowdfunding heeft een buzz creëert rondom Perfect Earth die we nooit zouden hebben bereikt zonder crowdfunding." Christian Batist
"Perfect Earth is een waardevol project voor ons en de crowdfunding industrie geweest. Voor ons is het wederom een succes en voor de crowdfunding industrie is het nog een ‘proof of concept’. Perfect Earth bekrachtigt nogmaals dat crowdfunding meer is dan geld ophalen: dit is ‘deep money" Korstiaan Zandvliet