Succesvolle auteur haalt € 20.000 op met crowdfunding via investeringsplatform Symbid

06 DECEMBER 2011, UTRECHT
Martijn Arets, auteur van het boek “Brand Expedition, een reis langs Europa’s meest inspirerende merken” heeft via het investeringsplatform Symbid € 20.000 opgehaald bij het grote publiek. De investering zal worden aangewend om het succesvolle Nederlandse boek te vertalen in het Engels en op de internationale markt te brengen.

Arets maakte gebruik van investeringsplatform Symbid om het grote publiek te bereiken. Bijzonder aan de transactie is dat alle investeerders ook daadwerkelijk aandeelhouder worden in het nieuwe bedrijf van Arets.

Arets had 2 maanden nodig om zijn doelkapitaal te bereiken. In totaal gaven 171 investeerders uit binnen- en buitenland gehoor aan de investeringsoproep. De Engelse vertaling van het boek wordt in februari 2012 verwacht en zal direct te verkrijgen zijn via de website van de schrijver alsmede via de reguliere online kanalen. Bekendheid zal de vertaling krijgen via een unieke actie op Youtube, waarbij hij 1.000 merkfans uit 15 landen een hoofdstuk uit het boek voor de webcam laat voorlezen. Arets is zeer verheugd met het resultaat: “De afgelopen twee maanden hebben mij niet alleen de benodigde investering, maar ook een extra hoofdstuk aan het verhaal, de nodige aandacht en 171 ambassadeurs opgeleverd. Zij zullen ook een waardevolle bijdrage gaan leveren aan het succes van het boek en uiteindelijk mijn bedrijf.”

Het investeringsplatform Symbid toont met deze transactie aan dat haar methode voor het financieren van ondernemers en ondernemingen werkt, aldus CEO, Korstiaan Zandvliet. “Met deze eerste succesvolle financiering laten we zien dat het platform werkt! Graag feliciteren wij Martijn alsmede alle investeerders dan ook met het fantastische resultaat. “

"Met deze eerste succesvolle financiering laten we zien dat het platform werkt! Graag feliciteren wij Martijn alsmede alle investeerders dan ook met het fantastische resultaat. " Korstiaan Zandvliet, CEO, Symbid
"De afgelopen twee maanden hebben mij niet alleen de benodigde investering, maar ook een extra hoofdstuk aan het verhaal, de nodige aandacht en 171 ambassadeurs opgeleverd. Zij zullen ook een waardevolle bijdrage gaan leveren aan het succes van het boek en uiteindelijk mijn bedrijf." Martijn Arets, auteur Brand Expedition