Studentenbedrijven gaan gouden toekomst tegemoet met crowdfunding

“Jong Ondernemen en Symbid sluiten overeenkomst”

30 AUGUSTUS 2011, DEN HAAG
Studentenbedrijven hebben na vandaag de mogelijkheid om via crowdfundingplatform Symbid investeerders te zoeken die geloven in hun concept. Symbid is het eerste investeringsplatform ter wereld waar investeerders vanaf € 20, direct kunnen investeren in het eigen vermogen van een start-up of bestaand bedrijf. Investeerders worden hiermee dus deels eigenaar van het gefinancierde studentenbedrijf.

Vandaag ondertekenen Jong Ondernemen en Symbid de overeenkomst. Cees Pille, directeur Jong Ondernemen is enthousiast over de samenwerking: “Crowdfunding is de manier van de toekomst om investeerder en bedrijf te verbinden. Wij vinden het belangrijk dat studenten daar nu al mee bezig zijn.”

Crowdfunding is een nieuwe manier om aan kapitaal voor een onderneming te komen. Het bedrijf dat investeerders zoekt zet haar idee op de site van Symbid, geeft aan welke investering zij zoekt en bezoekers van de site kunnen het bedrijf al vanaf 20 euro steunen. Symbid doet de stap naar de studentenbedrijven omdat zij het interessant vindt om nieuwe ideeën van jonge ondernemers te steunen.

De samenwerking tussen Jong Ondernemen en Symbid is een belangrijke stap in het verder op de kaart zetten van ondernemerschap en crowdfunding in Nederland volgens Korstiaan Zandvliet, directeur Symbid: “Jonge ondernemers zijn een belangrijke bron van innovatie en zijn belangrijk voor economische groei. Met deze samenwerking kunnen wij jonge ondernemers een methode bieden die dicht bij ze staat, laagdrempelig is, maar bovenal een die werkt om de noodzakelijke financiering binnen te halen.”

"Crowdfunding is de manier van de toekomst om investeerder en bedrijf te verbinden. Wij vinden het belangrijk dat studenten daar nu al mee bezig zijn." Cees Pille, directeur Jong Ondernemen
"Jonge ondernemers zijn een belangrijke bron van innovatie en zijn belangrijk voor economische groei. Met deze samenwerking kunnen wij jonge ondernemers een methode bieden die dicht bij ze staat, laagdrempelig is, maar bovenal een die werkt om de noodzakelijke financiering binnen te halen." Korstiaan Zandvliet, directeur Symbid