Symbid haalt kapitaal op voor verdere ontwikkeling tot financieringsplatform

Investeerders tonen vertrouwen in financieel tech-bedrijf en sluiten financieringsronde op dubbele aandelenprijs

05 FEBRUARI 2015, ROTTERDAM, NL EN NEW YORK, VS – 05 FEBRUARI 2015 – SYMBID CORP. [OTCQB:SBID] WWW.SYMBIDCORP.COM
Symbid, één van de eerste aandelencrowdfunding-platformen wereldwijd en genoteerd aan de Amerikaanse OTC-QB markt, heeft vandaag een volgende financieringsronde afgesloten (private placement offering). Het bedrijf heeft een bedrag van USD 625.000 opgehaald om de verbreding van Symbid als aandelencrowdfunding-platform naar een wereldwijd opererend financieringsnetwerk verder te faciliteren. Dit is de tweede financieringsronde na de USD 2,9 mln die Symbid begin 2014 ophaalde. Het kapitaal is bijeen gebracht door diverse investeerders uit Europa en de Verenigde Staten, waarvoor nieuwe aandelen zijn uitgegeven.

Dubbele aandelenprijs

Bijzonder is dat Symbid deze nieuwe aandelen heeft uitgegeven tegen een premie van 100% op de prijs waarvoor de aandelen tot voor kort werden verhandeld op de Amerikaanse aandelenmarkt. Symbid heeft 1,250,000 aandelen uitgegeven tegen USD 0,50 per stuk. Dat betekent dat het bedrijf gefinancierd wordt voor het dubbele van haar recente marktwaardering. ‘Ik ben verheugd dat we deze financieringsronde konden uitvoeren op een prijs die 100% hoger lag dan onze beurskoers. Dit bevestigt dat onze investeerders vertrouwen hebben in Symbids ontwikkeling van crowdfundingplatform tot een breder financieringsplatform”, zegt Korstiaan Zandvliet, CEO van Symbid. “Ik wil graag alle investeerders bedanken voor hun vertrouwen in onze missie om de financiering van MKB-bedrijven te vergemakkelijken door innovatieve technologie. Samen bouwen we ’s werelds eerste, geïntegreerde financieringsnetwerk.”

Na haar beursgang eind 2013 is Symbid uitgegroeid van aandelencrowdfunding-platform tot een toonaangevende financiële instelling waar meerdere vormen van bedrijfsfinanciering mogelijk zijn. De investeringen in Symbid volgen op het onlangs getekende contract met financieel adviesbureau Credion. De verwachting is dat als gevolg van deze nieuwe samenwerking er in 2015 EUR 700 mln transactievolume door Symbids’ The Funding Network zal lopen.

“Onze investering in Symbid is gebaseerd op de overtuiging dat dit bedrijf het potentieel heeft om in de komende maanden de financiële wereld op massale schaal te ‘ontwrichten’. Dat Symbid hier echt toe in staat is, bewijst het recent getekende contract met marktleider Credion”, zegt private equity investeerder Hendrik Kasteel, voormalig managing director van Deutsche Telekom. “We verwachten dat online financiering de volgende grote stap binnen de financiële wereld zal worden en we zijn ervan overtuigd dat Symbid dit proces kan leiden”.

Symbid kondigde recent op haar website aan dat er grote uitbreidingen van het crowdfundingplatform gepland staan in het eerste kwartaal van 2015 om de groei tot internationaal financieringsnetwerk te faciliteren.

Symbid is opgericht in april 2011 in Nederland als een van de eerste aandelen-crowdfundingplatforms ter wereld. De unieke juridisch-financiële structuur stelt investeerders in staat online te investeren in start-ups en groeiende bedrijven voor een bedrag van minimaal twintig euro. Inmiddels is Symbid (www.symbid.nl) uitgegroeid tot de wereldwijde leider in aandelencrowdfunding door haar innovatieve technologische structuur, gebruiksvriendelijke interface en toewijding aan het verzorgen van een veilige financieringsomgeving voor zowel investeerders als ondernemers. Op basis van de uitgebreide start-up-ervaring van het Symbid-team krijgen ondernemers coaching en advies nodig voor een succesvolle campagne. Hierdoor kunnen investeerders die het Symbid-platform gebruiken, vertrouwen in hun investering. Per december 2014 heeft Symbid 65 ondernemers en hun start-up gefinancierd voor een totaal bedrag van 6,1 miljoen euro. In december 2013 werd Symbid als eerste aandelen-crowdfunding platform beursgenoteerd [OTCQB:SBID]. Het bedrijf begint in 2015 met de uitbreiding van haar activiteiten door naast crowdfunding ook andere, traditionele en alternatieve vormen van financiering aan te bieden en zich zo door te ontwikkelen tot een online financieringsplatform voor het MKB. Daarnaast zal Symbid beginnen met de Europese uitbreiding van haar diensten. Informatie over Symbid is ook te vinden op www.symbidcorp.com.

Pers en mediarelaties:

Frans Gunnink

Sharpe Financial

(+31) 629-541-542

frans.gunnink@sharpefinancial.com

Safe Harbor verklaring

Dit bericht kan voorspellingen, schattingen en andere informatie bevatten die kunnen worden beschouwd als “toekomst verwachtingen”, zoals gedefinieerd in de Private Security Litigation Reform Act of 1995. Hoewel deze toekomst verwachtingen een correcte omschrijving zijn van hoe wij de toekomst zien, ligt het in de aard van dergelijke toekomstverwachtingen dat zij risico’s en onzekerheden met zich meebrengen omdat zij betrekking hebben op toekomstige gebeurtenissen, en als zodanig afhankelijk zijn van het zich al dan niet voordoen van bepaalde omstandigheden in de toekomst. U bent gewaarschuwd niet overmatig te vertrouwen op deze toekomstige verwachtingen die enkel onze meningen weergeven op het moment van dit bericht. Wij verplichten onszelf niet tot het herzien of publiceren van herziening op deze toekomstige verwachtingen in het geval er nieuwe informatie is over toekomstige gebeurtenissen. De voorspellingen die in dit bericht worden besproken zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en worden ondersteund door overeenstemming binnen de crowdfunding industrie en de markt voor alternatieve financiering. Bekijk voor een complete uitleg van deze voorspellingen en specifieke risico factoren, die onze operatie kunnen beïnvloeden, ons meest recente Form 10-K en Form 10-Q, specifiek bij de kop “Risk Factors.” Een PDF versie van deze formulieren kan worden gevonden en gedownload op Symbid Corp Invester Relations Website op www.symbidcorp.com