Verenigingsapp Almanapp boort nog vóór volledige financiering compleet nieuwe markt aan

App voor studenten- en sportverenigingen gaat pilot draaien voor gemeente Apeldoorn als communicatiemiddel voor buurten

24 DECEMBER 2014, ROTTERDAM
Verenigingssoftware Almanapp heeft er een grote klant bij: de gemeente Apeldoorn. Met het aansluiten van deze klant op hun product boort Almanapp een nieuwe markt aan, aangezien het bedrijf zich in de eerste plaats voornamelijk richt op business-, studenten- en sportverenigingen. Met de pilot die Almanapp voor de gemeente Apeldoorn gaat draaien moet een open dialoog tussen buurtbewoners en de gemeente tot stand komen. Almanapp maakt door middel van hun software een meer directe vorm van communicatie mogelijk tussen gemeenten en hun inwoners. Deze nieuwe klant is een mooi duwtje in de rug voor Almanapp, dat op dit moment bezig is met het ophalen van financiering via crowdfundingplatform Symbid.

Mobiel platform voor verenigingen

Almanapp ontwikkelt software waarmee verenigingen een interne mobiele applicatie kunnen inrichten voor hun leden en andere betrokkenen van de vereniging. Op deze manier kan er binnen de vereniging gemakkelijker gecommuniceerd worden. Zo kunnen er pushberichten verstuurd worden, kan het bestuur leden met nieuwsberichten op de hoogte houden en kunnen foto’s gedeeld worden. Het meest interessante aspect van Almanapp is echter de ruimte die de applicatie biedt voor advertenties. Verenigingen kunnen via de app op een moderne manier hun advertentieruimte exploiteren, waardoor vrijwel alle klanten winst kunnen maken met de software.

Nieuwe markt

Door de gemeente Apeldoorn als nieuwe klant aan te sluiten op hun software bewijst Almanapp dat haar potentieel nog groter is dan initieel beoogt. Waar het bedrijf zich in eerste instantie voornamelijk op studenten- en sportverenigingen richtte, opent zich met deze deal een geheel nieuwe markt. Wanneer de pilot succesvol verloopt zullen ook andere gemeentes en lagere overheden benieuwd zijn naar de mogelijkheden van een meer directe en handzame manier van communicatie met burgers. Almanapp laat nu al zien dat haar product zeer schaalbaar is. Het bedrijf verwacht mede hierdoor snel te kunnen groeien.

Almanapp crowdfundingcampagne

Almanapp is op dit moment bezig met een crowdfundingcampagne op Symbid, waarmee het bedrijf 100.000 EUR op wil halen in ruil voor 10% van de aandelen. Dat ‘de crowd’ in dit product gelooft is duidelijk; reeds 94% van het doelbedrag is gefinancierd. Kijk voor meer informatie over de crowdfundingcampagne van Almanapp op www.symbid.com.