Particulieren investeren in webshops

StoreCorporation gaat webshops winstgevender maken en de winst delen met haar investeerders

20 NOVEMBER 2014, ROTTERDAM
Op basis van jarenlange ervaring met succesvolle webshops, gaat StoreCorporation zijn expertise gebruiken om tien webshops te optimaliseren. In elk van deze webshops zal een aandeel worden gekocht met geld dat wordt opgehaald via een aandelen-crowdfundingcampagne. De waardevermeerdering van de webshops, als gevolg van de optimalisatie, wordt gedeeld met iedereen die heeft geïnvesteerd. Op deze manier is investeren in kansrijke webshops mogelijk voor particulieren.

Groeiende markt

De internetmarkt groeit snel en de consument besteedt steeds meer online. Geschat wordt dat online aankopen binnen vijf jaar zullen stijgen van 17 tot ruim 52 procent, een omzetstijging van meer dan 300 procent.[1] Bovendien worden vaker aankopen gedaan via tablets en smartphones, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Webshops moeten constant investeren om de ontwikkelingen bij te houden, maar missen vaak toegang tot de juiste middelen. StoreCorporation probeert deze toegang te bieden door verschillende webshops met elkaar te verbinden. Er is ongelooflijk veel winst te behalen volgens oprichter van StoreCorporation, Jaap Krijgsman. ” Als we de levering van tien webshops bijvoorbeeld combineren en onderbrengen bij dezelfde leverancier, kunnen we de bezorgkosten met 9 procent verlagen”.

Jaap Krijgsman, heeft jarenlange ervaring met e-commerce. Hij is onder andere oprichter van websites als echtscheidingswijzer.nl, ontslag-krijgen.nl en goudenhanddruk.nl en mag zich expert op het gebied van online handelen noemen. Door SEO (Search Engine Optimalisatie) toe te passen, trekken eerder genoemde sites stuk voor stuk grote aantallen bezoekers. Krijgsman heeft een aantal van zijn winstgevende sites verkocht en richt zich tegenwoordig op het ondersteunen van kansrijke webshop ondernemers. “Door hard te werken binnen de e-commerce markt, heb ik de fijne kneepjes van het vak geleerd om websites en webshops te optimaliseren”, aldus Jaap Krijgsman. “Ik wil deze kennis, kunde en kapitaal via StoreCorporation in gaan zetten om bestaande webshops te verbeteren.

Investeerders profiteren mee

StoreCorporation heeft momenteel een crowdfunding campagne lopen bij aandelen-crowdfundingplatform Symbid. Het kapitaal dat hier wordt opgehaald zal worden gebruikt om een aandeel te kopen in tien webshops met groeipotentie. Door de inspanningen van StoreCorporation zal de winstgevendheid en daarmee de waarde van deze webshops toenemen. De investeerders die middels de crowdfunding campagne een aandeel in StoreCorporation hebben verkregen, zien de waarde van hun aandeel daarmee stijgen. “Met de verbeteringen die we voor ogen hebben, verwachten we een omzetstijging van 300 procent, wat voor de investeerder kan resulteren in een rendement van 20 procent”, zegt Krijgsman.

De langere termijn

StoreCorporation zal beginnen met tien webshops, maar wil op de lange termijn meer webshops optimaliseren. Na de eerste tien zal StoreCorporation opnieuw de ‘crowd’ benaderen om kapitaal op te halen voor nieuwe webshops. “De benodigde verbeteringen zijn vaak niet eens heel ingewikkeld, het probleem is alleen dat individuele webshops dit niet voor elkaar kunnen krijgen. Het StoreCorporation concept biedt hen uitkomst. Er zijn veel webshops die we op deze manier kunnen helpen”, aldus Krijgsman.

Op dit moment is StoreCorporation bezig een bedrag van EUR 85.000 op te halen via een crowdfundingcampagne op www.symbid.com. Investeren kan al vanaf twintig euro. StoreCorporation biedt 10 procent aandelen in ruil voor het benodigde kapitaal.

[1] De vent achter de tent van de StoreCorporation: https://www.symbid.nl/ideas/5879-storecorporation-crowdfunding/questions/2639-de-vent-achter-de-tent-van-de-storecorporation (18-11-2014).