Crowdfundingpioniers en Symbid oprichters Zandvliet en Slakhorst genomineerd voor de RSM Alumni Awards 2014

02 OKTOBER 2014, ROTTERDAM
Crowdfundingondernemers Korstiaan Zandvliet en Robin Slakhorst van Symbid zijn samen genomineerd voor de Distinguished Alumni Young Leader Award 2014, georganiseerd door de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit.

Rotterdam, 2 oktober 2014 – Symbid Corp. [OTCQB:SBID] (www.symbid.com)

Tijdens het 6e jaarlijkse Leadership Summit georganiseerd door de Rotterdam School of Management (RSM) op 3 oktober, zet de management school van de Erasmus Universiteit bijzondere alumni in de spotlights. Het Leadership Summit is een belangrijk evenement voor de RSM dat enkele van de meest vooraanstaande leiders uit het bedrijfsleven samenbrengt. De Distinguished Alumni Awards, een onderdeel tijdens deze bijeenkomst, erkent uitzonderlijke bijdragen aan het bedrijfsleven en ondernemerschap wereldwijd. Voor Zandvliet en Slakhorst, oprichters van het leidende Nederlandse aandelencrowdfundingplatform Symbid komt de nominatie slechts 4 jaar nadat ze afstudeerden aan het masterprogramma Entrepreneurship & New Business Venturing.

“Bij hands-on ondernemers, denk ik direct aan Korstiaan Zandvliet en Robin Slakhorst,” zegt Jeroen de Jong, Associate Professor Strategisch management en ondernemerschap aan de RSM. “Met hun sterke netwerkvaardigheden, ondernemerschap, en vermogen om andere studenten aan te trekken, hebben Robin en Korstiaan het online crowdfundingplatform Symbid gelanceerd.” De RSM Distinguished Alimni Awards zijn georganiseerd om prestaties van bijzondere RSM alumni en hun bijdragen aan de samenleving en het bedrijfsleven onder de aandacht te brengen. Nominaties worden voorgedragen door leden van de RSM faculteit en geselecteerd uit ruim 29.000 RSM alumni in private en publieke organisaties wereldwijd.

“Met Symbid willen we het financiële systeem eerlijker en democratischer maken. Niet alleen voor een eerlijkere verdeling van welvaart, maar ook om het voor ondernemers makkelijker te maken om toegang te krijgen tot kapitaal,” zegt Slakhorst, op dit moment de CCO bij Symbid. “Hoe beter wij dit doen, hoe meer invloed we kunnen hebben in deze wereld. In de huidige maatschappij ligt teveel focus op het voorkomen van falen en daardoor worden mensen vaak tegengehouden iets nieuws te beginnen.”

Opgericht als één van de eerste aandelen-crowdfundingplatforms ter wereld, heeft Symbid zich ontwikkeld tot hét toonaangevende investeringsplatform wereldwijd. Op het platform heeft “de crowd” tot nu toe ruim EUR 5 miljoen geïnvesteerd in veelbelovende start-ups en MKB bedrijven. “We moeten niet zomaar de status quo accepteren,” voegt Slakhorst toe, “het gaat erom de lef te hebben ergens tegenin te gaan en er wat aan te doen.” Robin en Korstiaan verwachten beide dat de term ‘crowdfunding’ op korte termijn zal veranderen in ‘online financieren’ omdat de industrie zich door ontwikkelt tot een serieuze vorm van investeren en daarmee een volwaardig alternatief voor traditionele financieringsvormen.

De nominatie illustreert een veelbelovend jaar voor de ondernemers en oprichters van Symbid, met een forse groei van de investeringen. Alleen al in het 2e kwartaal werd EUR 1,2 miljoen geïnvesteerd via het platform, een verhoging van 860% in vergelijking met 2013. “We zijn vereerd met deze nominatie, maar zoals een echte RSM alumni betaamt, moeten we naar de toekomst blijven kijken en door blijven gaan,” zegt Korstiaan Zandvliet, CEO van Symbid. “Het imago van crowdfunding is in transitie: waar het voorheen werd gezien als iets voor Silicon Valley technologie-nerds, onafhankelijke films en niche-videogames, wordt het steeds meer iets voor echte investeerders die opzoek zijn naar rendement via innovatieve, snelgroeiende start-ups.

“Wij willen in dit proces een vooraanstaande rol blijven spelen.” Zandvliet en Slakhorst zijn ervan overtuigd dat de academische cultuur van de RSM het fundament is geweest voor het succes van Symbid. “RSM heeft ons altijd aangemoedigd je niet te laten tegenhouden door vooroordelen en beperkingen,” zegt de crowdfunding CEO. “Ik heb geleerd dat er voor elke gesloten deur een sleutel te vinden is,” gaat Zandvliet door. “En anders is er altijd nog een hamer!”

De winnaars van de award worden bepaald door een combinatie van stemmen via social media en de keuze van de jury van de RSM.

Voor meer informatie: www.rsm.nl/alumni/alumni-in-the-spotlight/distinguished-alumni-awards/award-nominees-2014/robin-slakhorst-and-korstiaan-zandvliet/

Symbid is opgericht in april 2011 in Nederland als één van de eerste aandelen-crowdfundingplatforms ter wereld. De unieke juridisch-financiële structuur stelt investeerders in staat te online te investeren in start-ups en groeiende bedrijven voor een bedrag van minimaal EUR 20. Inmiddels is Symbid (www.symbid.nl) uitgegroeid tot de wereldwijde leider in aandelencrowdfunding door haar innovatieve technologische structuur, gebruiksvriendelijke interface en toewijding aan het verzorgen van een veilige financieringsomgeving voor zowel investeerders als ondernemers. Op basis van de uitgebreide start-up-ervaring van het Symbid team krijgen ondernemers coaching en advies benodigd voor een succesvolle campagne. Hierdoor kunnen investeerders die het Symbid-platform gebruiken, vertrouwen in hun investering. Per september 2014 heeft Symbid 50 ondernemers en hun start-up gefinancierd voor een totaal bedrag van EUR 5 miljoen. In december 2013 werd Symbid als eerste aandelencrowdfunding platform beursgenoteerd [OTCQB:SBID]. Het bedrijf verwacht eind 2014 te beginnen met de Europese uitrol van de crowdfundingactiviteiten. Informatie over Symbid is ook te vinden op www.symbidcorp.com

Contact:

Pers en mediarelaties

Frans Gunnink

Sharpe Financial

(+31) 629-541-542

frans.gunnink@sharpefinancial.com

‘Safe Harbor’ verklaring

Dit bericht kan voorspellingen, schattingen en andere informatie bevatten die kunnen worden beschouwd als “toekomst verwachtingen”, zoals gedefinieerd in de Private Security Litigation Reform Act of 1995. Hoewel deze toekomst verwachtingen een correcte omschrijving zijn van hoe wij de toekomst zien, ligt het in de aard van dergelijke toekomstverwachtingen dat zij risico’s en onzekerheden met zich meebrengen omdat zij betrekking hebben op toekomstige gebeurtenissen, en als zodanig afhankelijk zijn van het zich al dan niet voordoen van bepaalde omstandigheden in de toekomst. U bent gewaarschuwd niet overmatig te vertrouwen op deze toekomstige verwachtingen die enkel onze meningen weergeven op het moment van dit bericht. Wij verplichten onszelf niet tot het herzien of publiceren van herziening op deze toekomstige verwachtingen in het geval er nieuwe informatie is over toekomstige gebeurtenissen. De voorspellingen die in dit bericht worden besproken zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en worden ondersteund door overeenstemming binnen de crowdfunding industrie en de markt voor alternatieve financiering. Bekijk voor een complete uitleg van deze voorspellingen en specifieke risico factoren, die onze operatie kunnen beïnvloeden, ons meest recente Form 10-K en Form 10-Q, specifiek bij de kop “Risk Factors.” Een PDF versie van deze formulieren kan worden gevonden en gedownload op Symbid Corp Invester Relations Website op www.symbidcorp.com.

"“RSM heeft ons altijd aangemoedigd je niet te laten tegenhouden door vooroordelen en beperkingen”" Korstiaan Zandvliet
"“het gaat erom de lef te hebben ergens tegenin te gaan en er wat aan te doen.”" Robin Slakhorst